fredag 30. januar 2009

"Ich bin ein Berliner"

Det sa JFK en gang for lenge siden. Hvorfor jeg skriver det her, sier du?

Jeg vet ikke om jeg har nevnt det, men jeg har verdens beste kjæreste. Derfor kan det bli dårlig med oppdateringer de neste dagene. For noen uker siden ringte han nemlig fra jobb og spurte om jeg ville dra til Berlin denne helgen. Ingenting er som en god impulshandling, og når du leser dette sitter jeg med en kald øl i hånda (faktisk uansett når du måtte lese dette).

For virkelig å gni sjalusien inn, kommer her en liten liste over hva jeg skal de neste dagene.

Dette er gata vi skal bo i. Skikkelige turister, midt på Kufürstendamm. Men det betyr at det er kort vei til dette stedet, som blir frokostsjappa vår.

Hadde vi hatt Dunkin' Donuts i Norge ville jeg veid 130 kilo. Da jeg besøkte Berlin i sommer måtte jeg ha med et brett med ti donuts på hjem til min kjære. Ja, de er like mettende som de ser ut til.

"Alle" kjenner noen som bor i Berlin, i hvert fall gjør jeg det. I morgen blir det endelig gjensyn med to gode venner på denne kneipa.

Nevnte jeg at Tyskland er et helt ålreit land for øl?

Katter er det nok av på denne bloggen, noe jeg til stadighet blir mobbet for her hjemme. Men selv en tøff nordlending kunne ikke skjule begeistringen over å få se tigermating i dyrehagen. Jeg har allerede gledet meg i flere uker.

Likevel, helt ferie tar man da ikke. Husk å sjekke tilbake i løpet av dagen for Coverfredag, tysk spesial.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar