mandag 2. februar 2009

Alexanderplatz - auf wiedersehen

Nettopp tilbake fra Berlin, sannsynligvis Europas herligste sted å være. Men siden fredag har jeg tenkt at jeg burde ha lagt ut klippet under, som har vært en av YouTube-favorittene mine i nesten to år nå.

Milva (f. 1939) er en italiensk sangerinne, som er spesielt stor i Tyskland. Hun er meget allsidig, og en av få som har hatt suksess med låter av Edith Piaf.


Jeg aner ikke hvorfor dette klippet framstår som så utrolig hysterisk, og samtidig veldig bra. Det kan være det pompøse refrenget, eller kanskje den spontane klappingen etter 1:41 minutter eller muligens er det den fantastiske buksedrakten hennes - hva skjedde egentlig med det plagget? Samtidig er jeg blitt beskyldt for å være svak for divaer, og nekter ikke.

Flere Berlin-relaterte poster kommer i løpet av uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar