lørdag 3. januar 2009

Skyt Mikkel, gutten min

Mulig jeg lever i en beskyttet byboble, men jeg er da oppvokst på bygda. Men at jeg befinner meg i en helt annen verden enn mange andre, fant jeg i alle fall ut under et besøk i bladavdelingen på Ark sammen med noen kompiser i dag. Ved siden av magasiner som Country Living, Vogue og Macworld sto de to rimelig kuriøse utgivelsene under. Ville du hatt disse på hytta? Ikke på utedoen heller?

Hvem sa at bare "Akersgata" kan være tabloide? "Skyt Mikkel" må vel i høyeste grad sies å være en hissig tittel fra et spesialmagasin av denne sorten. Appellerer til alle potensielle revejegere (ikke den typen som frekventerer Onkel Donald lørdag natt), og til deres sympati med småskala hønseoppdrettere. Effektivt.

Min personlige favoritt. "Opp alle jordens besteforeldre". Den noble jegerkunsten, som representerer det kjernesunne og vaskekte norske, er i ferd med å dø ut. Fjern derfor lille Markus (4) fra godstolen foran Disney channel med små søte harepuser, og ta ham heller med ut i frisk skogluft og skyt en til middag. Se så fornøyd poden er, med den blodige harepusen i hendene. Arvtakeren er sikret, og du slipper å pantsette familiegeværet. Godt kjerringa har lest Dagbladet Magasinet, og øvd seg på denne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar